השימוש ב Chat GPT לכתיבת תוכן, הוא בעצם תוכן AI (בינה מלאכותית), אבל האמת היא שיש עוד פלטפורמות שיוצרות תוכן AI לפי הנחיות וחלקן אפילו יותר טובות מ-Chat GPT, כמו Rytr למשל. אז איך משתמשים בפלטפורמות האלה? למי זה מתאים ומה עוד כדאי לדעת על תוכן AI?
תוכן AI – למי זה מתאים?
פלטפורמות בינה מלאכותית נכנסו חזק לעולם השיווק הדיגיטלי. הם מאפשרות לזהות העדפות משתמשים ונותנות תחזיות לשימושים עתידיים, הן יכולות ליצור תמונות, לוגואים ועיצובים והן יכולות גם לכתוב תוכן.
איזה סוג של תוכן?
כל מה שתרצו! פוסטים, מאמרים מקצועיים, מאמרי חדשות, כתבות שיווקיות, תסריטים לסרטונים ועוד הרבה. אז אם אין לכם זמן לכתוב תוכן בעצמכם, אין לכם כסף לשלם לכותב תוכן שיעזור לכם עם השיווק, אבל אתם חייבים תוכן שיביא טראפיק לאתר שלכם – אתם יכולים לנסות להשתמש ב AI, למשל CHAT GPT.
בשנים האחרונות, משווקים רבים עברו לתוכן AI בגלל העלויות הנמוכות (למשל CHAT GPT זה בחינם) ובגלל המהירות שבה אפשר ליצור תוכן ברמה טובה ואפילו תוכן איכותי ומעניין.
אבל תוכן איכותי הוא אחד הפרמטרים הכי חשובים לקידום אורגני והוא גם יוצר את הקשר שלכם עם הגולשים ועם לקוחות פוטנציאליים של העסק. אז האם ומתי באמת מתאים להשתמש בפלטפורמות AI לכתיבת תוכן שיווקי?
מתי לא כדאי ליצור תוכן AI?
כתיבת מכונה יכולה להיות טובה למאמרי SEO שתפקידם העיקרי הוא לשלב ביטויי חיפוש באתר, כדי להגדיל את החשיפה. היא יכולה לעזור גם אם אתם מתקשים בכתיבת פוסטים – אפשר לתת לה הנחיה מדויקת, להגדיר לה כמה מילים אתם רוצים, באיזה נושא וסגנון כתיבה – והיא כבר תיתן לכם את התוצאה. תצטרכו רק לעבור על זה לצורך תיקונים קלים.
מצד שני, אם: אתם רוצים לכתוב מאמר עומק על נושא מקצועי וחשוב לכם שהוא יהיה אמין ומקצועי מאוד אתם כותבים על נושא מורכב או נושא חדש – שלא קיים עליו הרבה מידע ברשת אתם כותבים טור דעה אישית, או ידע שאתם מפתחים בעצמכם – כתיבת AI לא תעזור לכם. כי תוכנות לכתיבת AI מבוססות על המידע שיש באינטרנט.
אי לכך ובהתאם לזאת, הן אוספות מידע מאתרים שונים שנחשבים אמינים, משכתבות את המידע הזה ועורכות אותו כדי לענות לכם על שאלות ועל בקשות לתוכן מסוים. לכן קשה ליצור תוכן מקורי במיוחד על AI, או תוכן בעל ערך מוסף ייחודי.
יתרונות וחסרונות של תוכן AI לעומת תוכן אנושי
תוכן AI כאמור, עולה לכם הרבה פחות, עד חינם. כדי ליצור תוכן כזה בעצמכם, כדאי להתנסות כמה שיותר בשימוש בתוכנות הרלוונטיות כדי להבין איך זה עובד. אבל בעיקרון – אפשר להזין לתוכנה כמה שיותר הנחיות כדי לקבל בדיוק את הטקסט שאתם רוצים – מספר מילים, שילוב ביטויים, יצירת כותרת וסיכום, כתיבה בסגנון אישי או מקצועי ועוד – תקבלו טקסט שלם בחינם. כדאי כמובן לעבור עליו ולוודא שאין בו טעויות, לבדוק אם הוא כתוב נכון ושכיף לקרוא אותו.
תוכנות AI מאפשרות לכם לכתוב כמויות של טקסטים במהירות רבה ולהוריד מעצמכם את המתח ואת הלחץ הכרוך בכתיבה לעסק – במיוחד אם כתיבה היא לא ממש התחום שלכם. בנוסף, AI לא צריך יחס אישי, תשומת לב, מחמאות ותודות על העבודה. גם אם לא אהבתם את הטקסט – הוא לא נעלב…
מצד שני, יש לו גם חסרונות. אולי החסרונות האלה נובעים מגילה הצעיר יחסית של הטכנולוגיה והם צפויים להיעלם עם השנים, אבל כיום כדאי לקחת אותם בחשבון, לפני שאתם מתחילים לכתוב לעצמכם תוכן AI:
1. ייחודיות – כמו כל תעשייה שעוברת מייצור ידני אנושי לייצור תעשייתי של מכונות, גם כתיבת מכונה היא תעשייתית יותר, ייחודית פחות. כתיבה אנושית מביאה איתה בהכרח טאץ' אישי של הכותבים וגם הקוראים מזהים את האותנטיות שלה.
2. ערך מוסף – כתיבת מכונה לא יכולה (עדיין) להיות מקורית ומעניינת כמו כתיבה אנושית. היא לא יכולה לתת ערך מוסף לקוראים ויש לה הרבה פחות שיקול דעת יצירתי מאשר לבני אדם.
3. מקצועיות – אם אתם רוצים לייצר מאמר מקצועי, שמדגיש את היכולת של העסק שלכם לתת שירותים ברמה גבוהה במיוחד, בתחומים מורכבים, כתיבת מכונה יכולה אפילו לעשות לכם נזק תדמיתי. במקרה כזה – כדאי אפילו לחפש כותב שיש לו מומחיות בתחום המקצועי שלכם.
4. יכולת טכנית – כדי לכתוב בעצמכם בתוכנת AI כמו CHAT GPT, אתם צריכים להבין איך זה עובד ואפילו כדאי לקבל הדרכה קצרה ממי שמכיר את הפלטפורמה. כדי לייצר תכנים טובים. עם כותב אנושי – אתם רק צריכים להגיד מה אתם רוצים כדי לקבל את התוכן שאתם רוצים ואתם אפילו לא חייבים להיות מדויקים. כותבים טובים יעזרו לכם למצוא את המילים הנכונות!
5. עברית – אם קהל היעד שלכם הוא כאן בישראל, קחו בחשבון שכתיבת מכונה בעברית היא מאוד רחוקה מהרמה הדרושה לכתיבת תוכן איכותי. בעיקר כי הפלטפורמות המובילות כמו CHAT GPT, עובדות יותר יעיל באנגלית ונותנות תוצאות בעברית שנראות כאילו דרס אותן מכבש של גוגל טרנסלייט. בקיצור – עדיין יש פה הרבה עבודה.
6. מסנני AI – גוגל ומנועי חיפוש אחרים, יודעים לזהות תכנים שנכתבו בעזרת AI ונוטים לדרג אותם נמוך יותר – גם בגלל שהגולשים פחות אוהבים את התוכן הזה. יכול להיות שעם הזמן – כאשר איכות התוכן תתחיל להשתפר, אז גם הדירוג שלו בגוגל יהיה טוב יותר.
7. בקרת איכות EEAT של גוגל – אחת הדרכים של גוגל לסנן ולאתר תוכן איכותי היא על ידי בקרת איכות EEAT. המשמעות של ראשי התיבות האלה היא: מומחיות, סמכותיות, אמינות, ניסיון, חוויה. הרעיון הוא לוודא שאתרים שונים עומדים בקריטריונים האלה, כדי לקבוע כמה ערך אמיתי הם נותנים לגולשים וכמה אפשר לסמוך על התוכן שהם מפרסמים. תכנים של AI יתקשו מאוד לעמוד בקריטריונים הללו.
בשורה התחתונה, אם אתם צריכים כתיבה מקצועית, איכותית, אמינה ומקורית – אין תחליף ראוי (עדיין) לכותבי תוכן אנושיים. אם אתם רוצים להתנסות – שווה לעשות כמה ניסיונות עם CHAT GPT ולבדוק אם אתם מרוצים מהתוצאות. יכול להיות שתופתעו לטובה.